Veselības ministrs un Tiesībsargs vienojas par pacientu tiesību aizsardzības stiprināšanu
Pacientu tiesību aizsardzības speciālista pamatdarbība būtu konsultatīva atbalsta sniegšana pacientu tiesību aizsardzības jautājumos pacientiem un ārstniecības personām, izglītojošo pasākumu, pētniecības nodrošināšana pacientu tiesību aizsardzības jomā un ieteikumu sniegšana definēto problēmjautājumu risināšanai un nepieciešamo procedūru uzlabošanai ārstniecības iestādē.
Kopīga izpratne sarunā bija arī par to, ka lielā daļā situāciju pacientu un ārstniecības iestāžu konfliktu pamatā ir komunikācijas jautājumi, un tie ir risināmi galvenokārt iestādes līmenī. Tādēļ slimnīcās būtu jābūt darbiniekam, pie kura vērsties pacientam, lai saņemtu atbalstu un risinājumu savas problēmas risināšanai, ka būtu jāstiprina arī Veselības inspekcijas kapacitāte gan iedzīvotāju sūdzību izskatīšanā, gan arī pacienta tiesību skaidrošanā ārstniecības procesā.
Šobrīd pakāpeniski slimnīcās tiek ieviestas pacientu aptaujas, lai uzklausītu pacientu pieredzi slimnīcās un veiktu uzlabojumus.