Par zīmoliem medicīnā
Medicīnas "prece", tiesa, atšķiras no dienišķās zobu pastas, maizes vai sporta apaviem. Jārēķinās ar šā tirgus specifiku - te valda valsts naudas dotēti un uzturēti zīmoli, kas savā starpā gandrīz nemaz nekonkurē vai dara to minimāli, kā arī iesaistās konkurencē ar privātu līdzekļu radītiem zīmoliem. Taču ir vairāki aspekti, kas atšķir populārus un spēcīgus zīmolus.
Zīmolvedības speciālists Dānijā dzimušais Martins Lindstroms saka: populāra zīmola precei jūs varat noņemt logo, bet to tik un tā atpazīs - pēc stila. Noņemiet logo medicīnas iestādēm. Padomājiet - kas tās atšķirs? Bez ģeogrāfiskā novietojuma kartē. Īpašas tehnoloģijas, pakalpojumi, kas ir tikai šajā iestādē? Vēsturiskā elpa? Ārstu un māsiņu sejas (ko ieraudzīsiet vēl pāris citās iestādēs, jo izdzīvošanas labad ir jāstrādā vairākās darbavietās)?
Otrs aspekts, kas raksturo labu zīmolu - vai tas uzrunā sajūtas/izjūtas? Un tas nav tikai ar acīm redzētais un ar ausīm fiksētais. Tā ir attieksme - laipna, iejūtīga, pavirša, neuzmanīga? Drošība - sākot ar to, ka zini, kur novietot automobili, kā noorientēties un nokļūt vajadzīgajā punktā, un beidzot ar sarunu ārsta kabinetā/nodaļas palātā, pēc kuras jūties ieguvis cerību, uzmundrinājumu, atbalstu.
Kādā citā sarunā ar jau pieredzējušām mediķēm izskanēja frāze, ka pašreizējā situācijā mums nav institūciju medicīnas. Mums ir personāliju medicīna. Ja šādi lūkojamies, tad katram ārstam tā ir liela atbildība - kļūt par zīmolu. Paturēt prātā, ka zīmols darbojas ne tikai racionālajā līmenī (cena, kvalitāte, "zelta rokas"), bet arī emocionālajā. Sajūtu "brendings" ir ļoti spēcīgs - tā atkal Lindstroms. Attiecībās ar ārstu tas varētu nozīmēt to, ka ārsts pats ir vislabākās zāles pacientam.
Jūsu Doctus